maanantai 20. heinäkuuta 2015

Miks mä oon täällä?

Ainiin, mä oon töissä täällä!


Heinäkuu on kiireisintä turistisesonkia täällä Ahvenanmaalla ja se näkyy myös meillä töissä HavsViddenissä. Lomakeskuksen hotellihuoneet on varattu täyteen, vierasvenesatama täyttyy veneilijöistä ja kalliohuviloista haetaan luksusta lomaan. Turistien suunnitelmia on kuitenkin välillä vaikea ennustaa ja pakkaa sekoittaa tietenkin myös sää - tuleeko kakkubuffettiin 20 vaiko 100 asiakasta?


Työpäivät venyvät kesällä helposti 12-14 tunnin mittaisiksi. Työtä tehdään kuitenkin hyvällä porukalla ja kauniilla paikalla, joten välillä saattaa positiivisesti jopa unohtaa olevansa töissä. Piristävät juttutuokiot onkin tärkeä osa jaksamista ja juttuahan meillä kaikilla riittää, välillä myös asiakkailla. Tauoilla on puolestaan mukava vaikka hiipiä rantakalliolle katselemaan kaunista saaristoa ja olla hetki omissa ajatuksissa.


Joskus kamalan kiireen keskellä sitä miettiikin, miksi edes olen täällä "hullujen huoneella"? HavsViddenin hengellä kiireestäkin selvitään useimmiten ilman suurempia ongelmia. Virheitäkin tulee kiireessä tehtyä välillä, mutta onneksi yleensä myöhemmin niille saa jo nauraa raikuvasti. Työnteko kuitenkin aina palkitaan!


-Roope-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti